azt mondgya hogy vannak olyan dolgok. amelyeket nehéz meg érteni, a melyekel a rosz elméjüek viszá élnek. valamint atöb irásokal., hogy a magok tévelygéseket meg erösittsék. némellyek az Atyák közül kételkedtek abban hogy ez a levél szent péteré lett volna., de a leg régiebbek ugy tartották, mint Isteni irást. szent judás maga alevelében olyan verseket hoz elé, a melyeket a mi urunk Jesus kristusunknak Apostoli mondották.

Azon idö tályba szent pál is Romában mene, Asián mene által, valamint meg igérte vala Timotheusnak. Troadesbe érkezven. karpus nevühoz szálla., ahol hagyá a palásttyát. és az irásit Éfésusba meg látogatá Timothéust., Milétumba érkezvén. ahol Trofimust betegen hagyá. onnét korintusba. mene, és ót hagyá Erasmust. egyikét atanitványi közül, végtire Romában érkezék, ahol szent pétert találá, mind egyike, mind a másika. ujjab buzgoságal kezdék hirdetni a kristus Jésust. a sidoknak és a pogányoknak, az Isten olyan áldását hinté az ö tanitásokra. hogy sokakot meg téritének. a többi közöt Néronak egy ágyasát teszik fel., akit szent pál téritté meg., és aki el hagyá az elöbbeni életét. A császár nem szenvedhetvén a keresztyéni vallásnak Romában valo elterjedésit. a tömlötzbe téteté a két Apostolt.

Sokan a regiek közül azt tartották, hogy a két Apostolnak meg fogatása. és meg oletése. azért volt. hogy gyözedelmesek voltak simon Máguson. Ez az Istentelen kristusnak tartván magát. és meg akarván mutatni, hogy valamint a kristus Jésus, öis fel mehet a menyekben. fel emelteté azért magát az áerbe két

(VI. A Sidok és az Ujj Testámentumnak Historiája: 758)


Előző oldal | Következő oldal